Стручни сарадници у вртићу

У нашој установи, стручну службу чине:

  • Педагог, Снежана Радојевић Гаргента
  • Педагог, Милица Стаменић
  • Логопед, Анкица Димитров Трифуновић

Правилником о програму свих облика рада стручног сарадника у предшколској установи („Сл.гласник РС – Просветни гласник“, бр.6/21) се утврђује програм свих облика рада стручног сарадника у предшколској установи (у даљем тексту: програм рада стручног сарадника) и то: педагога, психолога, педагога за ликовно, музичко и физичко васпитање и логопеда.

Циљ рада стручног сарадника у предшколској установи јесте развијање квалитета праксе предшколске установе кроз:

  • развијање културе предшколске установе као заједнице учења и
  • развијање квалитета програма васпитно-образовног рада.

Стручни сарадник реализује програм свог рада на принципима:

  • Партнерства, тако што ствара услове:

– за заједничко учешће, засновано на узајамном поверењу, размени и подршци свих учесника (запослених, родитеља, односно других законских заступника деце, других одраслих из локалног окружења и деце) кроз улогу подржавајућег лидера, а не акцентом на саветодавном и надзорном раду;

– за развијање праксе предшколске установе кроз заједничко учешће и континуирану размену са другим стручним сарадницима заснованим на успостављању заједничких вредности и дељењу одговорности;

– за умрежавање са другим предшколским установама, високошколским установама и научно-истраживачким институцијама, другим установама, удружењима и организацијама, носиоцима образовне политике.

– Рефлексивности, тако што подржава континуирано заједничко учење и размену међу учесницима, стварајући прилике за истраживање, преиспитивање праксе, покретање акција и промена, а не подучавањем.

  • Стручности и етичности, тако што:

– заснива свој рад на познавању и праћењу савремених научних сазнања, добрих примера праксе, тенденција образовне политике и стандардима компетенција за стручне сараднике у предшколској установи;

– делује у интересу деце и породице;

– преузима професионалну одговорност;

– преузима проактивну улогу у промовисању предшколског васпитања и образовања, заступању интереса деце, породице и практичара и обликовању политике и праксе предшколског васпитања и образовања, у стручној, локалној и широј јавности.

Послови стручног сарадника реализују се у оквиру подручја:

  • стратешко (развојно) планирање и праћење праксе предшколске установе;
  • развијање заједнице предшколске установе;
  • развијање квалитета реалног програма учешћем на нивоу вртића.

У оквиру сваког заједничког подручја дате су области рада са одговарајућим пословима.


Специфични послови су наведени према појединачним образовним профилима стручног сарадника.


Поред заједничких послова свих профила стручних сарадника, постоје и специфични послови различитих образовних профила стручног сарадника.

Педагог даје додатни допринос кроз следеће послове:

  • стручна подршка приправнику и ментору током остваривања програма увођења у посао;
  • повезивање различитих структура запослених у предшколској установи у циљу остваривања њене примарне делатности васпитно-образовног рада;
  • учествовање у формирању васпитних група, избору и распореду васпитача у васпитне групе;
  • праћење и стручно представљање актуелних докумената образовне политике у области предшколског васпитања и образовања васпитачима и стручним сарадницима и сарадницима;
  • планирање стручног усавршавања практичара у складу са потребама праксе и акцентом на облицима стручног усавршавања у контексту праксе;
  • пружање помоћи васпитачима у припреми излагања, представљању примера добре праксе, приказу литературе, учешћу на скуповима;
  • организовање и вођење активности заједничке анализе и могућности примене у пракси увида и сазнања васпитача са обука, пројеката, студијских путовања и сл.;
  • учешће у организацији студентске праксе у предшколској установи;
  • сарадња са школом кроз организовање различитих програма, активности и акција које повезују практичаре, децу и родитеље из вртића и школе и упознавање школе са концепцијом предшколског програма;
  • учешће у креирању и реализацији активности намењених детету и породици у периодима транзиције (упису у вртић, преласку из јасли у вртић, поласку у школу).

Логопед додатно доприноси кроз следеће послове:

  • планирање активности и акција у предшколској установи којима се креира
    подстицајна говорно-језичка средина за учење деце;
  • давање стручних предлога, планирање набавке специфичних материјала и
    дидактичких средстава;
  • пружање стручне подршке васпитачима за интегрисање поступака корекције говорно-
    језичких сметњи у различитим ситуацијама делања у вртићу;
  • превентивно-корективни рад и вежбе логомоторике интегрисане у ситуационо учење
    деце у групи;
  • рад са васпитачима на препознавању одступања у говорно-језичком развоју деце,
    посебно на раном узрасту;
  • пружање подршке јачању компетенција васпитача у области комуникације са децом,
    посебно са децом која имају специфичне говорно-језичке сметње;
  • учествовање у праћењу и вредновању примене мера индивидуализације и
    индивидуалног образовног плана за децу којој је потребна додатна подршка;
  • пружање подршке и оснаживање родитеља у препознавању, разумевању и
    превазилажењу говорно-језичких проблема деце путем различитих облика сарадње са
    породицом

Scroll to Top