У нашој установи, стручну службу чине:
- Педагог, Снежана Радојевић Гаргента
- Педагог, Милица Стаменић
- Логопед, Анкица Димитров Трифуновић
Правилником о програму свих облика рада стручног сарадника у предшколској установи („Сл.гласник РС – Просветни гласник“, бр.6/21) се утврђује програм свих облика рада стручног сарадника у предшколској установи (у даљем тексту: програм рада стручног сарадника) и то: педагога, психолога, педагога за ликовно, музичко и физичко васпитање и логопеда.
Циљ рада стручног сарадника у предшколској установи јесте развијање квалитета праксе предшколске установе кроз:
- развијање културе предшколске установе као заједнице учења и
- развијање квалитета програма васпитно-образовног рада.
Стручни сарадник реализује програм свог рада на принципима:
- Партнерства, тако што ствара услове:
– за заједничко учешће, засновано на узајамном поверењу, размени и подршци свих учесника (запослених, родитеља, односно других законских заступника деце, других одраслих из локалног окружења и деце) кроз улогу подржавајућег лидера, а не акцентом на саветодавном и надзорном раду;
– за развијање праксе предшколске установе кроз заједничко учешће и континуирану размену са другим стручним сарадницима заснованим на успостављању заједничких вредности и дељењу одговорности;
– за умрежавање са другим предшколским установама, високошколским установама и научно-истраживачким институцијама, другим установама, удружењима и организацијама, носиоцима образовне политике.
– Рефлексивности, тако што подржава континуирано заједничко учење и размену међу учесницима, стварајући прилике за истраживање, преиспитивање праксе, покретање акција и промена, а не подучавањем.
- Стручности и етичности, тако што:
– заснива свој рад на познавању и праћењу савремених научних сазнања, добрих примера праксе, тенденција образовне политике и стандардима компетенција за стручне сараднике у предшколској установи;
– делује у интересу деце и породице;
– преузима професионалну одговорност;
– преузима проактивну улогу у промовисању предшколског васпитања и образовања, заступању интереса деце, породице и практичара и обликовању политике и праксе предшколског васпитања и образовања, у стручној, локалној и широј јавности.
Послови стручног сарадника реализују се у оквиру подручја:
- стратешко (развојно) планирање и праћење праксе предшколске установе;
- развијање заједнице предшколске установе;
- развијање квалитета реалног програма учешћем на нивоу вртића.
У оквиру сваког заједничког подручја дате су области рада са одговарајућим пословима.
Специфични послови су наведени према појединачним образовним профилима стручног сарадника.
Поред заједничких послова свих профила стручних сарадника, постоје и специфични послови различитих образовних профила стручног сарадника.
Педагог даје додатни допринос кроз следеће послове:
- стручна подршка приправнику и ментору током остваривања програма увођења у посао;
- повезивање различитих структура запослених у предшколској установи у циљу остваривања њене примарне делатности васпитно-образовног рада;
- учествовање у формирању васпитних група, избору и распореду васпитача у васпитне групе;
- праћење и стручно представљање актуелних докумената образовне политике у области предшколског васпитања и образовања васпитачима и стручним сарадницима и сарадницима;
- планирање стручног усавршавања практичара у складу са потребама праксе и акцентом на облицима стручног усавршавања у контексту праксе;
- пружање помоћи васпитачима у припреми излагања, представљању примера добре праксе, приказу литературе, учешћу на скуповима;
- организовање и вођење активности заједничке анализе и могућности примене у пракси увида и сазнања васпитача са обука, пројеката, студијских путовања и сл.;
- учешће у организацији студентске праксе у предшколској установи;
- сарадња са школом кроз организовање различитих програма, активности и акција које повезују практичаре, децу и родитеље из вртића и школе и упознавање школе са концепцијом предшколског програма;
- учешће у креирању и реализацији активности намењених детету и породици у периодима транзиције (упису у вртић, преласку из јасли у вртић, поласку у школу).
Логопед додатно доприноси кроз следеће послове:
- планирање активности и акција у предшколској установи којима се креира
подстицајна говорно-језичка средина за учење деце; - давање стручних предлога, планирање набавке специфичних материјала и
дидактичких средстава; - пружање стручне подршке васпитачима за интегрисање поступака корекције говорно-
језичких сметњи у различитим ситуацијама делања у вртићу; - превентивно-корективни рад и вежбе логомоторике интегрисане у ситуационо учење
деце у групи; - рад са васпитачима на препознавању одступања у говорно-језичком развоју деце,
посебно на раном узрасту; - пружање подршке јачању компетенција васпитача у области комуникације са децом,
посебно са децом која имају специфичне говорно-језичке сметње; - учествовање у праћењу и вредновању примене мера индивидуализације и
индивидуалног образовног плана за децу којој је потребна додатна подршка; - пружање подршке и оснаживање родитеља у препознавању, разумевању и
превазилажењу говорно-језичких проблема деце путем различитих облика сарадње са
породицом